Liikuntapalvelut

Villa Lavandan viihtyisässä ja valoisassa liikuntasalissa pääset antamaan kehollesi sitä, mitä se tarvitsee. Tunneilla opit tunnistamaan kehosi vahvuudet sekä heikkoudet ja työskentelemään niiden kanssa. Kehosi mahdollisuudet muuttua ja kehittyä ovat rajattomat! Villa Lavandassa kuljemme yhdessä kohti sinun kehosi optimia. Tunnit sopivat kaiken ikäisille ja kokoisille, niin vasta-alkajille kuin huippu-urheilijoillekin. Pienet ryhmäkoot mahdollistavat laadukkaan ja yksilöllisen ohjauksen.

Palvelemme myös ryhmiä. Lähestyykö työpaikan tyhy-päivä? Etsitkö inspiroivaa ja hyvää tekevää ohjelmaa polttareihin tai muihin iloisiin kohtaamisiin? Kysy suosittuja, yksilöllisesti räätälöityjä hyvinvointipakettejamme ryhmille!

Palvelut:

cropped-header-1.jpg

Pilates

liikkeet vahvistavat kehon keskivartaloa, niin syviä kuin pinnallisia lihaksia. Liikkeet tehdään oman hengityksen rytmittäminä, liikejatkumoina ja toistojen sijaan keskitymme liikkeiden puhtauteen ja hallintaan. Pilates harjoittelun kulmakivet ovat KESKITTYMINEN, HENGITYS, KESKUSTAN KÄYTTÖ, HALLINTA, TARKKUUS JA VIRTAAVUUS. Liikkeitä tehdään seisten, konttausasennossa, istuen, kylkimakuulla, päinmakuulla ja selinmakuulla jalat koukussa sekä suorina. Pilates harjoteet lisäävät voimaa ja kestävyyttä sekä parantavat ryhtiä.

Yoga

FLOW YOGA liikkeissä yhdistyvät kehon voima ja liikkuvuus. Liikkeet tehdään virtaavasti jooga-asanasta tai muusta asennosta toiseen siirtyen ja hengitystä seuraten. Liikkeet synnyttävät kehossa lämpöä, kehittävät voimaa ja lisäävät joustavuutta. Liikkeet saavat olosi tuntumaan kevyeltä, energiseltä ja vahvalta.

YIN JOOGA tunnilla unohdamme tekemisen ja keskitymme olemiseen. Tunti on lempeä kokonaisuus, joka muodostuu alku- ja loppumeditaatiosta / rentoutuksesta ja erilaisista jooga-asanoista. Asanoissa viivymme usean minuutin ajan ja näin saamme mahdollisuuden parantaa myös sidekudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Yin-joogalla on myös hermosta rauhoittava vaikutus. Antaudumme rauhalliseen, tasapainottavaan harjoitukseen, jossa on mahdollisuus tutustua itseensä yhä uudestaan ja kenties löytää kehostaan ja mielestään uusia ulottovuuksia. Rauhallinen musiikki, bolsterit (putkityynyt), kynttilänvalo, fleecepeitot, villasukat ja lämmin läsnäolon tunne ovat tärkeä osa tuntia.

ILMAJOOGA on uudenlainen joogaharjoitus, jossa käytetään apuna katosta roikkuvaa silkkiliinaa, hammockia. Kangaslenkki tukee kehoa keventäen nivelten kuormitusta ja tekee näin harjoittelusta lempeää ja turvallista. Ilmajooga vahvistaa tehokkaasti keskivartalonlihaksia, parantaa kehonhallintaa ja lisää liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa. Inversiot ( =pää alaspäin tehdyt harjoitteet) haastavat sinut heittäytymään ja hulluttelemaan. Riipunnat vapauttavat jännitteitä niska-hartiaseudusta ja parantavat selkärangan hyvinvointia. Riipunnat teemme yhdessä rauhalliseen tahtiin ohjaajan avustuksella.

Ilmajooga sopii kaikille, niin kokeneille joogeille kuin omaa liikuntalajia etsivälle. Olet tervetullut sellaisena kuin olet! Terveydellisistä rajoitteista tulee keskustella etukäteen ohjaajan kanssa.

Villa Lavandan -asiakkaat kertovat:

“Mie saan tunneilla rauhottua ja pysähtyä oman mielen ja kropan kuunteluun. Vuosien harjoittelun myötä positiiviset muutokset näkyy, mutta ennen kaikkea tuntuu: olen nyt 57-vuotiaana paremmassa kunnossa lihaskuntotestienkin mukaan kuin nelikymppisenä! Mahdollisesti ikäkin vaikuttaa, mutta miun on myös paljon helpompi hyväksyä oma kroppa nyt kuin aiemmin. Naiselle se on iso juttu! Miuta koskettaa Tainan lempeys, hyväksyntä, huumori ja suvaitsevaisuus ohjaajana. Taina ottaa kaikki huomioon yksilöinä, vaikka meitä ois isokin joukko. Hän jaksaa aina olla positiivisella mielellä ja asenteella, mutta osaa myös vaatia, vaikka myö yritettäskin lepsuilla.”
Ulla Kokkola, 57
“Tunneista on tullut hyödyllinen tapa. Pysyn vähän notkeampana, paikat paremmassa kunnossa kuin ilman tunteja. On mukavaa, kun on oma ryhmä (äijät) ja tuttu porukka. Taina osaa hommansa ja saadaan yksilöllistä ohjausta. Taina paneutuu ja hakee myös uutta tietoa eikä jämähdä aikaisemmin oppimaansa.” Jukka Kokkola, 62
”Meen pilatekseen, ku sit ei oo jalat aina kipeinä.”
Poika, 10

Katso tästä liikuntatuntien aikataulut!

 

walkingModern Nordic Walking

Modern Nordic Walking on liikuntamuoto, jossa normaaliin kävelyyn on lisätty aktiivinen sauvojen käyttö siten, että luonnollisen kävelytekniikan perusominaispiirteet säilyvät muuttumattomina, samoin oikea ryhti. Lajin suosio on vahvassa nosteessa maailmalla, esimerkiksi Italiassa.

MNW on turvallinen, luonnollinen ja hyvin tehokas liikuntamuoto, joka harjoittaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja tasapainoisesti. Laji sopii kaikille ja sitä voi harrastaa jokaisena vuodenaikana.

Modern Nordic Walkingia upeissa maisemissa Italiassa?
Järjestämme myös suosittuja Modern Nordic Walking matkoja Italiaan. Jos sinua kiinnostaa tämän monipuolisen lajin harjoittaminen upeissa Italian maisemissa, ilmoita meille, niin olemme sinuun yhteydessä, kun ryhdymme suunnittelemaan seuraavaa matkaa!

Lue lisää lajista: www.modernnordicwalking.com

Pilatesta, joogaa ja Modern Nordic Walkingia Villa Lavandassa ohjaa Taina Valsi.